Blender Skróty, BLENDER TUTORIAL

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Mysz:(lewy) manipulacja "lokacja"(prawy) zaznaczanie(Scroll) skalowanie obrazu(Shift + Srodkowy przycisk myszy) przesuwanie scenyEdycja Siatki:(A) - Zaznaczanie i odznaczanie siatki (Eng. Mesh) w "Object Mode" (Eng. Tryb Objektu) lub "Edit Mode" (Eng. Tryb Edycji),(Ctrl + R) - Dodawanie krawędzi siatce,(Ctrl + B) - Zaginanie Krawędzi i dodawanie segmentów po przez (Mouse scroll) Modyfikator "Bevel",(E) - "Extrude" Wycišganie powierzchni "Face", Wierzchołków "Vertex", Krawędzi "Edge", !!!Należy wybrać metodę zaznaczania u dołu ekranu!!!,(S) - Skalowanie całej siatki, lub po osi Z, Y, X,(R) - Rotacja, Można po osi Z, Y, X,(G) - Lokacja, Można po osi Z, Y, X,(Alt + C ==> Mesh from Curve) - Przekształcenie krzywej w siatkę,(Ctrl + Alt) - Zaznaczanie krawędzi w płaszczynie,(Alt + R) - Narzędzie Spin,(Ctrl + T) - Skręcenie krzywej,(P) W trybie edycji rozdziela zaznaczony obiekt na osobne obiekty,(Shift + D) Duplikuje zaznaczony obiekt,(Shift) - Przytrzymanie go pozwala zaznaczać wiele obiektów,(Alt + P) Rozdzielenie relacji dziecko rodzic,(Ctrl + J) "Jojn" łšczenie zaznaczonych obiektów w jeden obiekt,(X lub Del) - Kasowanie obiektu lub pojedynczych segmentów siatki,(W) operacje Boolea w trybie obiektowym. W trybie edycji wywołanie menu specials,(M) - Menu warstw pozwala przenieć objekt na innš warstwe,(Z) zmiana widoku z szkieletowego (wireframe) na stały (solid),(Alt+Z) zmiana widoku: solid / textured,(P) włšczenie trybu gry,Edytor:(B) - Zaznaczanie obszarowe-ramowe,(C) - Zaznaczanie obszarowe-okršgłe,(Ctrl + S) - Zapisywanie Sceny,(Ctrl + Z) - Cofanie danej akcji,(Ctrl+0) - Widok z danej kamery,(Spacja) Wywołanie menu narzędziowego,(W) - Menu Krzywych "Curve",(U) - Menu rozkładania siatki "Unwrap",(Shift + S) - Menu Kursora,(Tab) - Przełšczanie pomiędzy "Edit Mode" a "Object Mode",(F1) otwórz plik(F2) zapisz plik(F3) zapisz obraz(F4) przyciski wiatła(F5) przyciski materiału(F6) przyciski tekstury(F7) przyciski animacji(F8) przyciski czasu rzeczywistego(F9) przyciski edycji(F10) przyciski wywietlania(F11) ostatnio renderowany obraz(F12) renderingKlawiatura numeryczna (przy włšczonej kontrolce Num Lock) kontrola widoku:7 rzut z góry1 rzut z przodu3 rzut z boku0 widok z kamery5 widok perspektywiczny. (kropka) przybliżenie aktywnego obiektu+ - przybliżenie obrazu- - oddalenie obrazuEdytor Animacji:(I) Wstawienie klucza animacji,(Alt + A) odtworzenie animacji w oknie widoku 3D, gdy kursor znajduje się w jego obszarzeEdytor Nodów ("Node Edytor"):(Alt + D) - Rozłańczanie noda pomiędzy dwoma nodami bez utraty ich rozłšczenia,(sHIFT + a) - Dodawanie Nodów,(N) - Panel Nodów,(X) - Usówanie Nodów,(Ctrl + A) - Nóż słóży do usówania wielu łšczeń pomiędzy nodami,(Ctrl + D) - Duplikuje nody, [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wolaosowinska.xlx.pl
  •