borland cpp builder cw5, Informatyka, DELPHI i BUILDER, kurs borland
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 5. 1
______________________________________________________________________
PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE
ĆWICZENIE 5
C++ BUILDER 6.0 PE
Projektowanie prostego odtwarzacza muzyki
·
Obiekt TButton
·
Obiekt TListBox
·
Obiekt TMediaPlayer
·
Obiekt TSpeedButton
·
Obiekt TLabel
·
Obiekt TStatusBar
©2004 Jerzy Kluczewski
·
2 C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 5.
______________________________________________________________________
I. Wstęp
Wykonaj aplikację w języku Borland C++, która będzie słuŜyła do odtwarzania
plików dźwiękowych WAV i MP3 znajdujących się w katalogu bieŜącym.
Najpierw „ubierzemy” naszą aplikację w niezbędne elementy.
Nasz projekt będzie zawierał następujące obiekty:
TButton *Button1;
·
TButton *Button2;
·
TListBox *ListBox1;
·
TMediaPlayer *MediaPlayer1;
·
TSpeedButton *SpeedButton1;
·
TSpeedButton *SpeedButton2;
·
TLabel *Label1;
·
TLabel *Label2;
·
TStatusBar *StatusBar1;
Nasz projekt plikacji zapiszemy w plikach rozpoczynających się od nazwy
MMedia5
.
Utwórz projekt aplikacji za pomocą polecenia
File
ã
New
ã
Application
Zapisz projekt aplikacji za pomocą polecenia
File
ã
Save All ...
Zapisz projekt do plików:
formularza do
MMedia5Unit1.cpp
,
·
głównego pliku projektu
MMedia5.bpr
Zmień tytuł formularza
Form1
na
MMedia5
.
Ustaw opcje projektu za pomocą polecenia
Project
ã
Options ...
a w oknie zmień następujące opcje:
Polecenie:
Project
ã
Options
ã
Application
ã
Load Icon
W polu „Nazwa pliku” ustaw
MMedia.ico
.
Po zatwierdzeniu w panelu „Icon” pojawi się właściwa ikona.
Przejdź do zakładki „
Linker
”
Wyłącz opcję „
Use dynamic RTL
”.
Przejdź do zakładki „
Packeges
”
Wyłącz opcję „
Build with runtime packages
”.
______________________________________________________________________
©2004 Jerzy Kluczewski
·
·
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 5. 3
______________________________________________________________________
II. Wstawianie obiektów
Wstawianie obiektów na formularz
WyposaŜymy teraz nasz formularz w niezbędne elementy.
Z zakładki
Standard
wybieramy obiekty klasy
TButton
i przenosimy je na formularz
oraz dopasowujemy ich właściwości do wymogów uŜytkownika.
Z zakładki
Standard
wybieramy obiekt klasy
TListBox
i przenosimy go na formularz
oraz dopasowujemy jego właściwości do wymogów uŜytkownika.
Z zakładki
System
wybieramy obiekt klasy
TMediaPlayer
i przenosimy go na
formularz oraz dopasowujemy jego właściwości do wymogów uŜytkownika.
Z zakładki
Additional
wybieramy obiekty klasy
TSpeedButton
i przenosimy je na
formularz oraz dopasowujemy ich właściwości do wymogów uŜytkownika.
SpeedButton1
©2004 Jerzy Kluczewski
4 C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 5.
______________________________________________________________________
SpeedButton2
Z zakładki
Standard
wybieramy obiekty klasy
TLabel
i przenosimy je na formularz
oraz dopasowujemy ich właściwości do wymogów uŜytkownika.
Z zakładki
Standard
wybieramy obiekt klasy
TStatusBar
i przenosimy go na
formularz oraz dopasowujemy jego właściwości do wymogów uŜytkownika.
Widok projektowanego formularza
Teraz nasz formularz wygląda teraz następująco:
______________________________________________________________________
©2004 Jerzy Kluczewski
C++ Builder. Programowanie obiektowe. Ćwiczenie 5. 5
______________________________________________________________________
III. Projektowanie obiektu MediaPlayer
Właściwości obiektu MediaPlayer
Rozwiń właściwości
ColoredButtons
obiektu
MediaPlayer1
Ustaw
btPlay, btPause, btStop
na
true
a pozostałe na
false
.
Rozwiń właściwości
EnableddButtons
obiektu
MediaPlayer1
Ustaw
btPlay, btPause, btStop
na
true
a pozostałe na
false
.
©2004 Jerzy Kluczewski
[ Pobierz całość w formacie PDF ]