Blenderownia v6.0 - Blender 3d - Podstawy modelowania, IT, Blender
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Blenderownia v6.0 - Blender 3d - Podstawy modelowaniaStartForumGaleriaIRCNewsTutorialeModeleLinkowniaHistoriaKontaktszukaj...Praca miesiąca: Styczeń 2012Autor: thewickerman88[zobacz]GaleriaLOGOWANIEWitamy,Gość. Zaloguj sięlubzarejestruj.Czy dotarł do Ciebieemailaktywacyjny?22 Kwiecień 2012, 11:58:54Nazwa użytkownika:Hasło:ZawszeZaloguj sięZaloguj się podając nazwęużytkownika, hasło i długośćsesjiStartTutorialeModelowaniePodstawy modelowaniaJesteś Grafikiem?Szukasz zleceń dla siebie? Zaproponuj swoją ofertę zleceń!getak.pl/Grafika-na-ZleceniePodstawy modelowaniaOceny:Kiepski/ 270Bardzo dobryOceńWpisał: notdotdn. 01.03.2008.W tym jakże prostym tutorialu przedstawię podstawowe zasady modelowania i pracy zsiatką. Obiektem mojegoo zainteresowania stał się na młotek. Na podstawie tegoprzykładu pokażę jak używać niektórych narzędzi Blendera.Tutorial przeznaczony jest dla początkujących.Zapomniałeś hasła?NOWE NA FORUM»3D: Lampka [speed]- Maxoss»3D: Wizka pokoju.- mirass»Blender 2.6 progress- VeTi»Pomoc. Jak wtłoczyć napis...-Goten22»A takie tam bieganie- Qza»Modelowanie bloku silnika...-Maxoss»3D: Mysza- Maxoss»Wizualizacja mieszkania-natas»Speed Modelling- stach13»Polygony a platformy mobi...- stach13Modelowanie młotka zaczniemy od uruchomienia Blendera :) a następniewciskamy Numpad1 - czyli przełączamy się do widoku z przodu. Na środku (aby wycentrować kursor 3dwciskamy Shift+C) niech pozostanie Cube, a jeśli nie ma go tam to dodajemy przez Spacja/Add/Mesh/Cubezapisujemy nasz projekt przez menu File/Save lub wciskając Ctrl+W lub jako Save As... (F2 ).nasz Cube ma zaznaczone wszystkie wierzchołki, co jest nam teraz niepotrzebne, wiec wciskamy A,następnie B i zaznaczamy te, które są po prawej stronie przeciągając myszą z wciśniętym LPM i robiącramkę wokół tych, które maja być zaznaczone (można też odznaczyć te niechciane ale przytrzymując PPM anie LPM. )NOWE LINKI1.BluevertigoKategoria: Tekstury, modele,materiały...2.Lester Banks - BlendertutorialsKategoria: Tutoriale i Artykuły3.Blender GuruKategoria: Tutoriale i Artykuły4.Warsztat - programowaniegierKategoria: Gry i interaktywność5.LuxRender GalleryKategoria: Galerie Internetowe - Nietylko BlenderoweW GALERIIwciskamy Numpad3 - widok z boku, wciskamy K i wybieramy Knife(Midpoints) oraz przecinamy ściankę na 2części przeciągając myszą z góry na dol.najnowszeNajlepsze naBlenderowni/Ważka.losoweKMiklas/MioKOSZULKI, GADŻETY1z72012-04-22 11:52Blenderownia v6.0 - Blender 3d - Podstawy modelowaniaCREATIVE COMMONSPublikuj z sensemwracamy do widoku z góry (Numpad7). wciskamy Ctrl+Tab i wybieramy FacesWybierz swoją licencjęBlenderowniana FacebookuLubię to!Liczba osób, które lubiąBlenderownia:554.zaznaczamy jedną z nowo utworzonych ścianek, wciskamy E i wytłaczamy (extrude), wciskamy Enter, tosamo robimy z drugą ścianką, później rozsuwamy je, wciskamy G i przesuwamy jedną trochę w górę a drugąw dół (w widoku z góry).MarcinMaciekMaciejWtyczka społecznościowaFacebooka(Aby dokładnie przesuwać (skalować lub obracać) przytrzymujemy wciśnięty Ctrl lub Ctrl+Shift podczasporuszania myszą)wytłaczamy kilka segmentów, następnie przez kolejne zaznaczanie i odznaczanie ścianek skalujemy je iprzemieszczamy tak aby utworzyć odpowiedni kształt (mam nadzieje ze obrazki wszystko wyjaśniają) wwidoku z góry (Numpad7)zaznacz ścianki wciśnij S a następnie Y i przeskaluj w osi Yodznacz te najbardziej z lewej (wciskamy Shift i klikamy na tych do odznaczenia PPM) i znowu przeskaluj wjednej osi2z72012-04-22 11:52Blenderownia v6.0 - Blender 3d - Podstawy modelowaniato samo robimy dla dolnej części(możemy też użyć modyfikatora mirror lub skopiować górną część i przenieść ją aby oszczędzić sobie pracy)w widoku z przodu (Numpad1), zaznaczamy dolne ścianki, przesuwamy, odznaczamy od lewej i przesuwamyitdnastępnie zaznaczamy i przesuwamy górne ścianki, także odznaczając kolejne po przesunięciach3z72012-04-22 11:52Blenderownia v6.0 - Blender 3d - Podstawy modelowaniaostatnie ścianki musimy przeskalować a nie tylko poprzesuwaćTeraz dalsza część młotka, zaznaczamy face po lewej stronie, E - wytłaczamy na odpowiednia długość iskalujemy Snastępnie jeszcze raz wytłaczamy i skalujemy tak by uzyskać odpowiedni kształt.4z72012-04-22 11:52Blenderownia v6.0 - Blender 3d - Podstawy modelowaniaZaznaczamy dolne ściankii wytłaczamy je w dół i wyrównujemy Shift+S, wybieramy Cursor -> Selection, wciskamy S , później Z ,numpad0 i Enterwychodzimy z trybu edycji siatki (Tab ) i wciskamy F9 . W zakładce Modifiers dodajemy Subsurf i ustawiamyilość podziałów na 2 lub nawet 3 (dla widoku i dla renderowania)(jeśli nie widzimy podpowierzchni w trybie Edit Mode to należy wcisnąć to co jest zaznaczone ramką naobrazku)wciskamy Set Smooth oraz Z i widzimy co narobiliśmy najlepszego :)Widzimy, że nasz młotek jest za bardzo zaokrąglony nie tam gdzie trzeba, więc wciskamy Z i Tab i w trybieedycji siatki zaznaczamy wszystkie ścianki (A) następnie używając Knife (K) dzielimy ścianki wybierającKnife(Exact) (aby rysować linie poziome lub pionowe a nie dowolnie skośne wciskamy na chwile kolkomyszy)5z72012-04-22 11:52
[ Pobierz całość w formacie PDF ]