Blender 3d - Bryły Podstawowe - Menu Pivot - Tutorial, Nowe tutoriale ()
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Blender 3D
STANDARD PRIMITIVES
BRYŁY PODSTAWOWE
MENU PIVOT
Tutorial - Sangiemenla
W poprzednim tutorialu – Bryły podstawowe – Podstawowe operacje – omawialiśmy metodę
obracania naszych obiektów (przy użyciu poleceń oraz skrótu klawiszowego R). Niektóre opcje
związane z obrotem naszego obiektu (także z jego przesunięciem, modyfikacją) wymaga użycia
Menu Pivot
– kursora 3D.
Program umożliwia nam wybór pięciu rodzajów kursorów 3D:
• Active Object - rotacja według aktywnego (podświetlonego) obiektu
• Individual Centers - rotacja według środka zaznaczonego obiektu
• 3D Cursors - rotacja według kursora 3D
• Median Point - rotacja według składowych obiektu
• Bounding Centre Box-rotacja według środka geometrycznego obiektu.
Ikonka obok
pozwala nam zdecydować, czy rotacja ma dotyczyć obiektu czy
jedynie środka
Ćwiczenie – wykorzystanie kursora 3D w obrocie bryły
i zespołu brył
Otwieramy Blendera – widok domyślny, przechodzimy do widku Top (NumPad 7). Wciskamy
klawisz R i dowolonie obracamy nasz obiekt wg. jego geometrycznego środka.
Teraz klikamy
Menu Pivot – 3D Cursor
i klikamy LPM w dowolnym miejscu okna 3D View.
.
Teraz wciskając klawisz R zauważymy, że obrót naszego obiektu odbywa się wg. kursora 3D.
Tworzymy nową scenę –
File – New – Erace All – Ok.
Kopiujemy nasz obiekt
Shift + D
Tworzymy między nimi połączenie metodą Ctrl+P (Make Parrent). Następnie w połowie odległości
łącza umieszczamy kursor 3D.
Oczywiście nasz kursor 3D możemy umieszczać w dowolnym miejscu naszego połączenie jak i
poza nim.
MIŁEJ ZABAWY :)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]